Forretningsbetingelser

Forretningsbetingelser er opdateret den 2. juni 2025. Nuværende og tidligere kunder er alle juridisk omfattet heraf.

Når du omtales i disse forretningsbetingelser, omfatter det både dig som person, din virksomhed samt enhver, som din virksomhed måtte give adgang eller brugsret til et produkt eller en service fra Ansatte ApS – herefter benævnt “ANSATTE”. Ved køb eller anvendelse af en service fra ANSATTE accepteres disse forretningsbetingelser som en bindende del af aftalegrundlaget.

1. HR-Medlemskab

Omfatter HR-ansvarlig, virksomhedsejer og bogholderiservice.

Ved henvendelse til vores HR- og personalejuridiske hotline (medlemskabet) vil virksomheden skulle oplyse virksomhedsnavn eller CVR nr. for beskæftigelse af et aktivt medlemskab.

Betaling af et HR-medlemskab sker forud for de første 6 måneder ved oprettelse. Herefter sker betalingen kvartalsvis forud, indtil medlemskabet opsiges af en af parterne. Det er ikke muligt at sætte medlemskabet i bero. Priserne for HR-medlemskabet reguleres årligt pr. 1. juni på baggrund af nettoprisindekset. Én gang årligt foretager ANSATTE en stikprøvekontrol, hvor antallet af virksomhedens medarbejdere sammenholdes med oplysninger i CVR-registeret. Såfremt oplysningerne ikke stemmer overens, justeres HR-medlemskabet uden forudgående varsel i henhold til det registrerede antal medarbejdere oplyst på CVR, hvilket kan medføre en øget omkostning for virksomheden. Det er virksomheden selv, som har ansvaret for, at oplysningerne i CVR-registeret er korrekte, og for at informere ANSATTE om ændringer i medarbejderantallet. ANSATTE kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle fejl i CVR-registeret.

Ved tilmelding til vores PBS-ordning sikres automatisk fremtidig betaling af HR-medlemskabet, hvorved rykkerskrivelser undgås.

2. GDPR compliant service

Omfatter GDPR-compliant

Betaling for vores GDPR-compliant service sker enten via vores rådgivningspakker, inspektions- tilsynsrapport, egenerklæring, timepris eller via en interim-aftale, eller som kombination heraf, afhængigt af den indgåede aftale med ANSATTE.

Der faktureres altid 50% forud ved accept af fremsendte tilbud og de resterende 50% ved afslutning af projektet (som aftales særskilt for den enkelte kunde). Priserne reguleres årligt pr. 1. juni på baggrund af nettoprisindekset.

Kundeforholdet ved anvendelse af GDPR-systemet er mellem den eksterne leverandør heraf og kunden. ANSATTE og evt. tilknyttede konsulent kan ikke holdes økonomisk ansvarlige for anvendelsen eller for eventuelle tab af data ved brug heraf.

3. Whistleblowerordning

Omfatter whistleblowerordning

Ved indgåelse af aftale om whistleblowerordning forudfaktureres 12 måneder ved underskrift af aftalen (start på licensperiode), samt herefter årligt forud for 12 måneder ad gangen. Aftalen omfatter maksimalt 2 timer pr. måned. Timer ud over dette faktureres særskilt til en timepris på kr. 1.500,- ekskl. moms. Ikke anvendte månedlige timer kan ikke overføres til efterfølgende måneder. Kørsel til og fra virksomhedens lokation faktureres særskilt efter statens gældende kilometertakst ved anvendelse heraf. Priserne reguleres årligt pr. 1. juni på baggrund af nettoprisindekset. Kundeforholdet ved anvendelse af whistleblowersystemet er mellem den eksterne leverandør af systemet og kunden. ANSATTE og evt. tilknyttede konsulent kan ikke holdes økonomisk ansvarlige for anvendelsen eller for eventuelle tab af data ved brug heraf.

4. Generelle vilkår for betaling

Betaling sker i overensstemmelse med den indgåede aftale, enten ved fremsendelse af faktura eller ved tilmelding til PBS. Køb via webshoppen foretages med betalingskort.

Ved tilmelding til PBS sikres automatisk fremtidig betaling af medlemskaber og/eller services, hvorved rykkerskrivelser undgås.

Ved betaling via webshoppen gemmes kreditkortoplysninger i vores betalingsleverandørs system i overensstemmelse med gældende lovgivning. Virksomheden bemyndiger ANSATTE og den eksterne betalingstjeneste til at hæve de oplyste beløb samt et transaktionsgebyr på kreditkortet. Ved opsigelse accepteres, at ANSATTE eller den eksterne betalingstjeneste kan hæve eventuelle opsigelsesgebyrer samt udestående beløb.

Alle beløb forfalder straks til betaling i forbindelse med oprettelse af et medlemskab, aftale om service eller ved bestilling af produkter eller ydelser, og i alle tilfælde senest ved ibrugtagning af det pågældende produkt eller service.

Ved manglende betaling eller manglende opdatering af virksomhedens betalingsoplysninger er ANSATTE berettiget til at suspendere og/eller lukke adgangen til produkter eller services, uanset om virksomheden måtte have en verserende sag, hvilket kan medføre økonomiske konsekvenser for virksomheden.

Enhver ubetalt faktura vedrørende medlemskaber, services eller produkter fra ANSATTE, som ikke er betalt i henhold til vores betalingsbetingelser, forrentes med 1,5 % pr. påbegyndt måned, indtil alt udestående er betalt.

Virksomheden er forpligtet til at betale ANSATTE i overensstemmelse med disse forretningsbetingelser.

Alle oplyste priser er ekskl. moms. Ved betaling med kreditkort tillægges et transaktionsgebyr på kr. 2,50.

5. Opsigelsesbetingelser

HR-medlemskaber
HR-ansvarlig, virksomhedsejer og bogholderiservice. Opsigelsesperioden faktureres straks forud ved opsigelse og udgør løbende måned samt 6 måneder.

GDPR compliant service
Opsigelsesperioden faktureres straks forud ved opsigelse, som er løbende måned, samt 6 måneder.

GDPR for restaurationsbranchen (Restauranter & Caféer)
Ved tiltrædelse af aftalen indgås en treårig bindingsperiode, der dækker årene 2026, 2027 og 2028.

Opsigelse kan først ske med tre måneders skriftlig varsel til udgangen af det sidste kalenderår i bindingsperioden og opsigelsen anses først for gyldig, når virksomheden har modtaget skriftlig bekræftelse fra ANSATTE. Opsiges aftalen ikke rettidigt, senest den 30. september i det sidste år af bindingsperioden, fornyes aftalen automatisk for en ny treårig bindingsperiode med samme betingelser for opsigelse.

Whistleblowerordning
Aftalen fornyes og forud faktureres automatisk 12 måneder ved udgang af licensperioden, medmindre aftalen skriftligt opsiges inden udgangen af indeværende forud fakturerede licensperiode. Der tilbagebetales ikke for ikke brugt licensperiode.

Andre services
Ved opsigelse af andre juridiske services gælder de opsigelsesbetingelser, der fremgår af den konkrete indgåede aftale, herunder interim-aftale.

Generelt for alle
Alle opsigelser skal ske skriftligt via mail til support@ansatte.dk og er først gyldige, når skriftlig bekræftelse er modtaget fra ANSATTE. Det er ikke muligt at foretage opsigelse via telefon, sms eller på anden vis. Opsigelsesperioder faktureres straks forud ved opsigelse.

ANSATTE forbeholder sig ret til at opsige et medlemskab, interim-aftale eller andet aftaleforhold mellem parterne uden varsel, såfremt der konstateres brud på Forretningsbetingelserne, misbrug eller forsøg på misbrug.

ANSATTE forbeholder sig ret til at opsige et medlemskab, interim-aftale eller andet aftaleforhold mellem parterne uden varsel, såfremt der konstateres brud på Forretningsbetingelserne, misbrug eller forsøg på misbrug.

6. Rådgiveransvar, ansvar og forsikring

HR- og personalejuridisk rådgivning samt rådgivning vedrørende whistleblowerordning
ANSATTE er i forbindelse med HR- og personalejuridisk rådgivning samt rådgivning vedrørende whistleblowerordning ansvarsforsikret hos HDI Global Specialty med en forsikringssum på 2.000.000 kr. pr. skade og pr. forsikringsår. Uanset forsikringsdækning er ANSATTE’s samlede ansvar over for kunden vedrørende disse ydelser begrænset til direkte dokumenterbare tab, maksimalt op til kr. 80.000 pr. sag, inkl. alle omkostninger, herunder juridiske omkostninger.

GDPR-compliant service
ANSATTE er i forbindelse med GDPR-compliant services ansvarsforsikret hos Topdanmark med en forsikringssum på 2.000.000 kr. pr. forsikringsår. Forsikringen dækker bl.a. GDPR-relaterede bøder, som tredjemand måtte blive pålagt som følge af ANSATTE’s rådgivning og/eller ydelser. Uanset forsikringsdækning er ANSATTE’s samlede ansvar over for kunden vedrørende GDPR-compliant rådgivning begrænset til direkte dokumenterbare tab, maksimalt op til kr. 80.000 pr. sag, inkl. alle omkostninger. Såfremt der via ANSATTE’s ansvarsforsikring hos Topdanmark måtte blive ydet dækning til kunden ud over dette beløb, gælder forsikringens dækning i overensstemmelse med Topdanmarks til enhver tid gældende forsikringsvilkår. ANSATTE’s ansvar gælder alene for krav, som rejses skriftligt over for ANSATTE senest 3 år efter udførelsen af den pågældende opgave. Ved eventuel erstatning afholdes en selvrisiko på kr. 5.500 pr. skade af kunden.

Øvrige forhold, ansvarsbegrænsninger og indirekte tab
ANSATTE’s ansvar omfatter ikke indirekte følgeskader, driftstab, tidstab, avancetab, force majeure, goodwill eller lignende indirekte tab. ANSATTE’s rådgivning er alene baseret på de oplysninger, som virksomheden har leveret. Da lovgivning og praksis løbende ændres, har ANSATTE’s konkrete rådgivning kun gyldighed på det tidspunkt, hvor den er givet. Virksomheden kan alene rejse krav mod ANSATTE og ikke mod en tilknyttet konsulent eller medarbejder. ANSATTE kan efter behov anvende både interne og eksterne konsulenter, jurister, advokater eller øvrige rådgivere til at levere sine ydelser. ANSATTE kan ikke holdes ansvarlig for rådgivning eller ydelser, som måtte blive leveret af virksomhedens egne eksterne rådgivere, heller ikke i tilfælde hvor disse måtte benytte ANSATTE’s services, materialer eller produkter. ANSATTE er ikke erstatningsansvarlig for eventuelle tab af indtægter eller data, driftstab, driftsforstyrrelser eller lignende former for tab. I tilfælde hvor en virksomhed er omfattet af en overenskomst, påhviler det virksomheden selv at oplyse ANSATTE om dette ved oprettelse af sagen. ANSATTE kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle konsekvenser, der måtte opstå, hvis virksomheden undlader at oplyse om gældende overenskomstforhold.

7. Webshop og fremsendte dokumenter

Brug af dokumenter, vejledninger mv. fra webshoppen samt øvrigt juridisk materiale, herunder kontrakter og skabeloner, som ANSATTE fremsender til virksomheden, herunder via e-mail, kan på ingen måde erstatte konkret juridisk rådgivning.

ANSATTE er ikke ansvarlig for tilretninger og/eller ændringer i sådant materiale, medmindre det færdige dokument efter endt udfyldelse er skriftligt fremsendt til og udtrykkeligt godkendt af ANSATTE. Dette er en forudsætning for, at ANSATTE’s ansvarsforsikring kan dække det pågældende juridiske materiale.

8. Rettigheder

Alle services og produkter, som leveres eller stilles til rådighed af ANSATTE, herunder skabeloner, dokumenter, tekster, grafik, ikoner, billeder mv., tilhører udelukkende ANSATTE. Indholdet er beskyttet af ophavsretsloven og anden relevant lovgivning.

Alle navne, logoer og varemærker på www.ansatte.dk tilhører ANSATTE og må kun anvendes med forudgående skriftlig tilladelse.

I medlemskabets løbetid og under forudsætning af, at virksomheden opfylder sine forpligtelser i henhold til aftalen og ANSATTE’s Forretningsbetingelser, opnår virksomheden en begrænset, ikke-eksklusiv brugsret til de produkter og services, der er omfattet af medlemskabet, til virksomhedens interne formål.

Virksomheden har ikke ret til at anvende ANSATTE’s services eller produkter til at markedsføre, levere eller sælge egne produkter eller services, eller på anden måde stille disse til rådighed for tredjemand, medmindre dette er udtrykkeligt skriftligt aftalt med ANSATTE.

Enhver overtrædelse af denne brugsret, herunder uberettiget kopiering, videresalg, offentliggørelse eller brug af ANSATTE’s produkter eller services i strid med nærværende vilkår, medfører betaling af en konventionalbod på minimum kr. 50.000,00 pr. overtrædelse, samt dækning af ANSATTE’s eventuelle omkostninger til inddrivelse heraf, herunder rimelige advokatomkostninger.

Betaling af konventionalbod begrænser ikke ANSATTE’s mulighed for yderligere at kræve erstatning for dokumenterede tab, som overstiger bodens størrelse.

Som bruger af ANSATTE’s services er det virksomhedens ansvar at overholde de gældende brugsrettigheder for de services og produkter, som virksomheden har modtaget eller fået adgang til via køb, medlemskab eller anden aftale med ANSATTE.

Download, kopiering, spredning eller anden form for fremvisning af ANSATTE’s produkter eller dele heraf må kun ske med forudgående skriftlig aftale. Uautoriseret kopiering, spredning eller offentlig fremvisning af ANSATTE’s produkter eller services er i strid med ophavsretsloven og vil kunne medføre civilretlige og strafferetlige sanktioner mod virksomheden og de involverede parter, som vil kunne få store økonomiske konsekvenser herfor.

Virksomheden må under ingen omstændigheder

  1. give adgang, sælge, videresælge, overføre, tildele eller på anden måde kommercielt udnytte eller gøre ANSATTE’s services eller produkter tilgængelige for en tredjepart, udover virksomhedens medarbejdere, forudsat at dette sker til interne formål
  2. fejlagtigt antyde, at virksomheden samarbejder med eller på anden måde er associeret med ANSATTE, medmindre der foreligger en skriftlig samarbejdsaftale herom
  3. bruge ANSATTE’s services eller produkter på en ulovlig måde
  4. bruge ANSATTE´S services på en ulovlig måde
  5. bruge ANSATTE’s services til at publicere, transmittere, linke, uploade, sende eller opbevare ulovligt, hadefuldt eller diskriminerende materiale eller forsøge at dekompilere, dechifrere eller på anden måde få adgang til ANSATTE’s softwarekildekode

Virksomheden bliver ved køb af et medlemskab eller anden aftale hverken ejer af ANSATTE’s ophavsrettigheder, knowhow, idéer, koncepter, information eller værktøjer.

ANSATTE forbeholder sig retten til enhver tid at kunne ændre indhold og funktionalitet i de produkter og services, som leveres og stilles til rådighed for virksomheden.

Virksomheden er ansvarlig for at handle i overensstemmelse med aftalens betingelser og ANSATTE’s Forretningsbetingelser, samt for at sikre, at enhver anvendelse af ANSATTE’s services sker i overensstemmelse med gældende lovgivning, privatlivspolitikker, databehandleraftale, indgåede aftaler samt andre forpligtelser, som virksomheden er underlagt. Det forbliver virksomhedens ansvar at sikre, at ANSATTE’s skabeloner, services og produkter er tilstrækkelige og tilpasset virksomhedens egne formål.

9. Datapolitik og markedsføring

Virksomheden gøres hermed opmærksom på, at ANSATTE kan kontakte virksomheden via de oplyste e-mailadresser og/eller telefonnumre, som blev angivet ved oprettelse af et medlemskab eller ved brug af en af vores services, inden for rammerne af gældende lovgivning og i relation til det eksisterende kundeforhold.

Læs hvordan vi behandler virksomhedens personoplysninger i vores Cookie- og privatlivspolitik

10. Fortrolighed og tavshedspligt

Alle oplysninger, der udveksles mellem ANSATTE og virksomheden, skal behandles og opbevares fortroligt. Oplysningerne anvendes og videregives kun i det omfang, det er nødvendigt for behandlingen af en eller flere HR- og personalejuridiske sager og/eller GDPR-relaterede sager, eller ved administration af en eventuel whistleblowerordning, i det omfang dette er lovligt og nødvendigt som led i sagshåndtering.

Udover hvad der følger af den pågældende sags behandling eller lovgivningsmæssige forpligtelser, videregives oplysninger ikke til tredjemand, medmindre virksomheden udtrykkeligt har givet samtykke hertil.

Virksomheden er under ingen omstændigheder berettiget til at videregive hele eller dele af materiale eller kommunikation udvekslet mellem virksomheden og ANSATTE, uden forudgående skriftlig tilladelse fra ANSATTE.

Der er mellem virksomheden og ANSATTE aftalt en gensidig og ufravigelig tavshedspligt vedrørende alle elementer af samarbejdet. Enhver uoverensstemmelse mellem parterne skal søges løst diskret, og begge parter er således forpligtet til at undlade enhver offentlig omtale af samarbejdet eller uoverensstemmelsen, herunder omtale af ANSATTE’s produkter eller services.

Tavshedspligten omfatter enhver negativ offentlig omtale af ANSATTE eller virksomheden eller samarbejdet mellem parterne, uanset i hvilken form og på hvilket medie omtalen offentliggøres.

Enhver overtrædelse af denne tavshedspligt medfører betaling af en konventionalbod på kr. 5.000,00 pr. dag, fra første dag hvor overtrædelsen er offentliggjort og indtil den pågældende omtale er fjernet, begge dage inklusive. Hvis der er tale om flere separate overtrædelser, eller hvis det samme forhold offentliggøres flere forskellige steder, beregnes konventionalbod pr. overtrædelse.

Ved vurdering af, om der foreligger et brud på tavshedspligten og dermed pligt til betaling af konventionalbod, er det uden betydning, om indholdet af den offentliggjorte omtale måtte være faktuelt korrekt.

Tavshedspligten og konventionalboden er alene gældende for den part, der foretager overtrædelsen. Den krænkede part er berettiget til at svare sagligt og nødvendigt på overtrædelsen uden derved selv at overtræde tavshedspligten. Det er dog en forudsætning, at en sådan respons fjernes uden ugrundet ophold, når overtrædelsen fra modparten er ophørt.

11. Fusion, sammensmeltning eller salg

ANSATTE kan uden yderligere varsel til virksomheden fusionere, sammensmelte med eller overdrage virksomheden eller dens aktiviteter helt eller delvist til tredjemand.

Virksomhedens rettigheder og forpligtelser i henhold til nærværende Forretningsbetingelser vil i sådanne tilfælde fortsætte uændret og være bindende over for den nye ejer eller den fortsættende virksomhed.

12. Lovvalg og værneting

Virksomhedens brug af ANSATTE’s produkter og services samt disse Forretningsbetingelser er underlagt dansk lovgivning. Enhver tvist, der måtte opstå i forbindelse hermed, skal afgøres ved Retten i Næstved som aftalt værneting.